عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود









نظر شما درباره این وبلاگ و مطالب ان چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 327
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1



A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

بنام خدا

 

 

 

A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

:: موضوعات مرتبط: عکس , امام خمینی , ,
:: برچسب‌ها: امام خمینی , روح الله , عشق , ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : مهدی محمدی
ت : یک شنبه 30 مهر 1391

بنام خدا

 

محسن يگانه

عکس های جدید و جذاب محسن یگانه-www.jazzaab.ir

عکس های جدید و جذاب محسن یگانه-www.jazzaab.ir

عکس های جدید و جذاب محسن یگانه-www.jazzaab.ir

محسن یگانه قبل و بد از عمل جراحی بینی/عکس-www.jazzaab.ir

Mohsen Yeganeh AriaPix.Net 03 عکس های محسن یگانه

Mohsen Yeganeh ir 7 عکس های محسن یگانه

Mohsen Yeganeh ir 8 عکس های محسن یگانه

Mohsen Yeganeh ir 5 عکس های محسن یگانه

 

A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

:: موضوعات مرتبط: عکس , محسن یگانه , ,
:: برچسب‌ها: محسن یگانه , حباب , رگ خواب , البوم , گالری , ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
ن : مهدی محمدی
ت : شنبه 29 مهر 1391
بنام خدا
 
دیدار ایرانیان مقیم کویت با رییس جمهوری




















 
A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

:: موضوعات مرتبط: عکس , احمدی نژاد , ,
:: برچسب‌ها: کویت , احمدی نژاد , دیدار , یادگاری , ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : مهدی محمدی
ت : شنبه 29 مهر 1391

بنام خدا

آقای شجریان! احترام شما نزد غرب به خاطر ضدیت با ایران است نه هنرتان

دانشجویان دانشگاه هنر طی نامه‌ای خطاب به محمدرضا شجریان تاکید کرد:احترام شما در نزد مخالفان جمهوری اسلامی، نه به خاطر هنرتان، که به دلیل ضدیت با ایران است.

به گزارش فارس، جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر نامه‌ای را خطاب به محمدرضا شجریان نوشتند.
 
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
خدمت جناب آقای محمدرضا شجریان پیشکسوت موسیقی ایران
 
باسلام و صلوات به روح ملکوتی حضرت روح‌الله و درود تحیت به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی، فرزندان جاوید سرای امیدمان ایران و سلام و احترام به ر‌هروان حقیقی و ثابت قدم این طریق منور به نور شهیدان، ان‌شاءا... در صحت وسلامت باشید و رسیدنتان به خیر!
 
بعد از چند صباح دوری از وطن، در سایه اغماض و مماشات نظام جمهوری اسلامی به وطن بازگشته‌اید تا در دامان باکرامت این میهن گرد غریب غربت را از تن بگیرید و بار دیگر لذت انس با مأوای خویش را تجربه کنید. اما اکنون این ملت مهربان که آغوش خود را برای «مرغ سحر» گشوده، از آن که در آن ایام سفر از سر ناشکیبایی، چنگ بر صورتش کشیده‌ و دلش را به درد آورده‌، زخمی و دل‌چرکین است.
 
جناب استاد!
 
صحنه‌های تلخ سال 88 البته دل هر انسانی-خاصه دل نازک اهل هنر-را به درد می‌آورد و او را به ابزار انزجار و برائت بر می‌انگیزد. این فتنه پیچیده و سخت چه بسیار کارکشته‌های نان و نمک‌‌خورده انقلاب را که آشفته نکرد و چه بسیار از آنها که از قطار انقلاب پیاده نشدند، و در این وانفسا از شما که تبحری در عالم سیاست ندارید و همه چیز را از دریچه موسیقی می‌بینید، چه انتظار؟، اما آیا دست دادن با دشمنان تابلودار میهن تنها راه گشودن عقده‌ دل بود؟
 
شما در این چند صباح دوری از وطن، با ژست هنرمندان گریزان از سیاست، بهترین حربه‌های سیاسی را برای بدخواهان ملتتان تهیه کردید و در هرجا با بیگانه‌پرستانی - که تنها نشان مانده از ایرانی بودنشان سخن گفتن به زبان فارسی است - نشست و برخواست کردید؛ از شما فیلم‌های مستند و گزارش‌های مختلف ساختند و به این وسیله بی‌اختیار به پتکی برای کوبیده شدن بر فرق این امت مظلوم مبدل شده است.
 
ما وجود شما را از مفاسد اخلاقی مبرا می‌دانیم و هیچ‌گاه شما را در شمار عمله‌های فرهنگی آن رژیم منحوس نپنداشتیم، اما هر جا که باید و نباید، نشستید و دست رفاقت بر گردن پتیاره‌های بی‌آبرو و فاسد انداختید و به دامن پاکیزه و روح پرهیزگار مردمتان دهن‌کجی کردید. با رضایت در کنار مزدوران فرهنگی شاه ملعون ایستادید و عکس یادگاری گرفتید. با کسانی هم‌کاسه شدید که با تمام سابقه‌ فسق و فسادشان در دوران تلخ و سیاه پهلوی، تا سال‌ها در سایه‌ اغماض و نجابت نظام جمهوری اسلامی بی‌دغدغه زندگی کردند، اما همین که فرصت خروج از کشور دست داد، بر تمامی انقلاب ما خروج کردند و با تأسیس شبکه‌های تلویزیونی و تولید آثار مبتذل و فسادانگیز بار دیگر به شغل اصلی‌شان، فعله‌گی دشمنان ملت بازگشتند. لعنت خدا بر دل سیاه و چشم سفیدشان!
 
و خدا می‌داند که احترام شما در نزد آنها نه به خاطر هنرتان، که به دلیل ضدیت با ایران است و اگر فردا از شما کلامی در تمجید از جمهوری اسلامی بیرون بیاید، همان‌ها در سنگ‌سار شما و لجن‌پراکنی علیه شما لحظه‌ای تردید نخواهند کرد. این حقیقتی است که بارها به تجربه آزموده شده.
 
جناب آقای شجریان!
 
موسیقی هنر شریف و ارجمندی است و در فرهنگ گذشته‌ ما جایگاه اعتبار داشته است، اما آیا می‌تواند معیار سنجش حق و باطل قرار گیرد؟ آیا رواست که خوبی و بدی این حکومت را با نوع برخورد آن با حرفه‌ جناب عالی بسنجیم؟... در آن سوی آب اظهار داشته‌اید: «...این‌ها هرگز با هنر کنار نمی‌آیند، هرگز و هرگز!!! همچنان که در طول 1400 سال با هنر کنار نیامدند، باز هم نخواهند آمد». آیا در نظر شما تنها موسیقی است که هنر محسوب می‌شود؟! پس معماری و نقاشی و خوشنویسی و بسیاری هنرهای دیگر که طلایی‌ترین دوره‌ خود را در عصر حاکمیت فرهنگ اسلامی گذرانده و در سایه‌ اندیشه‌ دینی به کمال رسیده‌اند چه هستند؟ شما حتی در باب شخصیت نورانی و الهی امام خمینی - که به حق روح امت ایران بود - از دریچه تنگ حرفه خود برخورد کرده و وی را با نوع نظراتش درباره‌ موسیقی اندازه گرفته‌اید! چه خواهد شد اگر همه موسیقی را معیار سنجش عدالت قرار دهند؟!! آیا این رفتار کودکانه مصداق تعصب و جمود فکری نیست؟
 
گیریم مدیران دولتی نظام اسلامی به دلایل متعددی که خود می‌دانید، در این سی و چند سال با سیاست یک بام و دو هوا درباره‌ موسیقی عمل کرده‌اند، آیا این نتیجه می‌دهد که چشمتان را بر روی هدایت مدبرانه، آثار سازنده و پیشرفت‌های دیگر این نظام ببندید و عَلَم دشمنی با آن را برافرازید؟
 
البته شما نزد مردم محبوبیت داشته‌اید، و مردم به موسیقی علاقه دارند و هنردوستند، اما مسلماً موسیقی‌پرست نیستند. این مردم خداجو و عدالت‌خواهند، از این رو چه شما و چه نظام جمهوری اسلامی را بر این اساس اندازه می‌گیرند و البته گفتن ندارد که اقبال وی به کدام سو بوده است.
 
جناب آقای شجریان!
 
اکنون بیش از هفتاد سال از عمر شریف شما می‌گذرد و در این سن و سال ما انتظار بازگشت به دامن انقلاب – آن‌چنان که در روزهای آغازین آن بوده‌اید – را نداریم. اما شما را نصیحت می‌کنیم که اگر نمی‌توانید با اعتقادات این مردم و آن‌چه مورد خواست آنان است همراه شوید، لااقل احترام نگه دارید و به جرم مشکلات و نقایصی در گوشه و کنار کشور دیده می‌شود، حرمت آرمان‌های مقدس ما را نشکنید و در حق مردمتان «بیداد» نکنید. ما هنوز مشکلات و مسائل عدیده‌ای در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی و... داریم، لکن طلیعه‌ وعده‌های خمینی بزرگ و آرزوهای امت مسلمان از افق پیشرفت‌های علمی و توفیقات جهانی ما - بسیار زودتر از آن‌چه گمان می‌کردیم - ظاهر شده است؛ آیا نمی‌بینید؟ آیا در چشم شما مملکت زمانی گلستان می‌شود که مشکلات موسیقی حل شود؟!
 
و در آخر به یاد داشته باشید که شهرت و محبوبیت و حتی همین احترامی که در این نامه نسبت به شما وجود دارد، اعتباری است و همان قدر که دیرپاست، ناپایدار و فانی هم هست. مردم قدرناشناس نیستند، این شمایید که باید قدر و قیمت خود را بشناسید و قوه‌ حنجره‌تان را در راه حرکت تاریخی امت به کار بگیرید. ما در مکتبی غیر از کلاس درس دانشگاه آموخته‌ایم که هنر به صدای خوش و لحن زیبا نیست، بلکه به «ترسیمِ روشن عدالت و شرافت و انصاف» و البته تمیز حق از باطل است. ربنا لا تزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا...!
 
تو فارغی و عشقت بازیچه می‌نماید/ تا خرمنت نسوزد احوال ما ندانی
A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , هنر , اخبار جدید , شعر , عمومي , ,
:: برچسب‌ها: شجریان , غرب , امریکا , ضدایران , دشمن , موسیقیدان , پیشکسوت ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
ن : مهدی محمدی
ت : شنبه 29 مهر 1391

بنام خدا

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اخیرا گزارشی از وضعیت داخلی اسرائیل و پدیده تن‌فروشی که به امری رایج در اسرائیل بدل شده، پرداخته است. این گزارش حاوی نکات تکان‌دهنده‌ای از اوج نابسامانی اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی است، که در ادامه به مرور بخش‌هایی از آن می‌پردازیم.

فساد مردان در لایه‌های اجتماعی

نویسنده این گزارش ابتدا به شرح وضعیت یکی از فاحشه‌خانه‌های معروف در قلب تل‌آویو می‌پردازد. وی عنوان می‌کند که تمام اتاق‌های این محل در طول روز هم همواره پر است و همیشه هم زنان کافی در شیفت روز برای پاسخگویی به نیاز مراجعان وجود دارد.

روسپی‌گری برای حفظ خانواده

رونا یکی از زنانی است که خود در شیفت روز این فاحشه‌خانه کار می‌کند و عنوان می‌کند؛ به این دلیل روزها کار می‌کند که یک مادر است. او می‌گوید با وجود آنکه تعداد مشتریان در شیفت شب بیشتر است، اما او یک مادر است و باید شب را در کنار خانواده‌اش باشد.

او همچنین می‌گوید بیشتر مشتریان شیفت روز، از طبقه‌های بالای جامعه اسرائیلی هستند. کسانی با مشاغلی چون مهندس، پزشک، تاجر و وکیل. رونا با تاثر درباره آن‌ها می‌گوید: «تقریبا همه آن‌ها متاهل هستند. آن‌ها عکس زن و بچه خود را در موبایل به من نشان می‌دهند. آن‌ها یا در مسیر رفتن به محل کار به اینجا می‌آیند یا به بهانه یک قرار یا یک نهار بیرون آمده‌اند».

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آنکه در مراحل پیشرفته حاملگی هنوز هم تن‌فروشی می‌کند، تنها می‌گوید: «من یک خدمات  دهنده هستم».

خبرنگار هاآرتص از رونا می‌پرسد، آیا کسی از نزدیکانت می‌دانند اینجا کار می‌کنی؟ و رونا پاسخ می‌دهد: «نه، به هیچ وجه، هیچ‌کس از اینجا بودن من خبر ندارد. من خیلی روی بچه‌ام سرمایه‌گذاری کرده‌ام. او بچه خیلی با استعدادی است».

در همین حین است که رونا یاد پسر خود می‌افتد، به او زنگ می‌زند و یادآوری می‌کند که عصرهنگام بعد از مدرسه، باید به یک کلاس تقویتی برود.

او توضیح می‌دهد که همسرش رهایش کرده و بدهی‌های زیادی دارد که باید پرداخت کند. رونا عنوان می‌کند که همیشه در حال جنگ با افسردگی است. او می‌گوید: «در ابتدا کار کردن به عنوان یک روسپی برای من خیلی سخت بود».

روسپی‌گری؛ پدیده‌ای رایج در جامعه اسرائیلی

نویسنده این گزارش می‌نویسد این فاحشه‌خانه‌ها در سرتاسر تل‌آویو فعال هستند و هر روز صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند. او می‌نویسد صنعت روسپیگری اسرائیل هر روز صبح بیدار می‌شود و تا 4 و 5 بامداد فردا ادامه پیدا می‌کند و دوباره ساعت 10 صبح درهای فاحشه‌خانه‌های اسرائیلی باز می‌شود. صنعت روسپیگری اسرائیل بیش از گذشته به پدیده‌ای رایج و حتی عادی بدل می‌شود.

«مایا پالی» یکی از مددکاران وزارت سلامت اسرائیل است که بنا بر وظیفه‌اش، بارها از این مکان‌ها بازدید کرده است. وی می‌گوید در این محل‌ها سعی شده روسپیگری به عنوان شغلی شریف معرفی شود و برای آن عبارات شغلی نظیر شیفت کاری، کار، منشی نیز تعریف شده است. به گفته او تلاش می‌شود تا روسپیگری عادی شود و به کاری رایج و روتین بدل شود.

با این وجود او می‌گوید هم خدمات‌‌دهندگان و هم دریافت کنندگان خدمات در این محل‌ها، از اینکه نزدیکان آن‌ها متوجه شوند که در صنعت فاحشه‌گری حضور دارند، بیمناکند. به همین جهت هم هست که مادرانی که در این محل‌ها مشغولند، شیفت روز را انتخاب می‌کنند، چراکه راحت‌تر می‌توانند این راز را از اطرافیان خود مخفی کنند. آن‌ها ابتدا فرزندان خود را به مهد می‌رسانند و به همه می‌گویند که به محل کار می‌روند.

مشکلات اقتصادی؛ دلیل اصلی

پالی می‌گوید این مادران که اغلب مطلقه یا بیوه هستند، برای بزرگ کردن فرزندان خود مجبور به تن‌فروشی هستند. سن این زنان بین 20 تا 40، 50 سال است و به گفته وی: «این مادران فرزندانی در سن مهد و دبستان دارند و فرزندان برخی از آن‌ها سربازان ارتش هستند. بسیاری از آن‌ها می‌گویند به دلیل فقر و نیاز مالی به کار در فاحشه‌خانه روی آورده‌اند. شکنندگی اقتصادی مادران سرپرست خانوار و گزینه‌های محدود آن‌ها برای کسب درآمد، مهمترین دلایل روی آوردن آن‌ها به تن‌فروشی است. البته در مشاوره‌های درمانی با آن‌ها مشخص می‌شود که فقر مادی تنها دلیل این امر نیست. همواره می‌فهمید که آن‌ها در گذشته قربانی سواستفاده جنسی، خشونت، و بی‌توجهی عاطفی بوده‌اند».

بسیاری از زنانی که در تل‌آویو مشغول تن‌فروشی هستند، از شهرهای دیگر به تل‌آویو می‌روند چراکه بیم آن را دارند که یکی از مشتریان آن‌ها را بشناسد. آن‌ها سعی می‌کنند با وسائط نقلیه عمومی سفر کنند و ساده‌ترین لباس‌ها و آرایش‌ها را داشته باشند تا کسی به آن‌ها شک نکند.

پالی با اشاره به اینکه این زنان 2 شخصیت دارند، می‌گوید: «مایه دلشکستگی است که وارد این فاحشه‌خانه‌ها شویم و صحبت‌های این مادران را بشنویم و ببینیم که منتظر مشتری نشسته‌اند، تنها برای اینکه بتوانند برای خانواده خود پول درآورند».

یکی از این زنان که از همسر خود جدا شده است، در توصیف دوران پس از طلاق و نحوه کشیده شدن به این مسیر، می‌گوید: «یک سال و نیم برای پرداخت بدهی‌هایم جنگیدم و این کار کاملا من را از پای درآورد. من پسرم را گرفتم و به همراه مادرم به محل دیگری نقل مکان کردیم. من تمام روز عاجزانه در زمینه پرستاری کار می‌کردم. بعد از مدتی آپارتمانی اجاره کردم و از این به بعد همه‌چیز ناجور شد. برای هیچ‌چیز پول کافی نداشتم. شوهرم حق فرزندان را (ماهیانه فرزندان پس از طلاق) سر وقت پرداخت نمی‌کرد و قبض‌های ماهیانه روز هم تلنبار می‌شدند. من ماهیانه 4500 شکل (واحد پول اسرائیل معادل یک چهارم دلار) درآمد داشتم که برای هیچ چیز کافی نبود. هر ماه جای اینکه بدهی‌هایم پرداخت شود، بیشتر روی هم تلنبار می‌شد».

او ادامه می‌دهد: «پسرم دوستی داشت که زیاد به خانه ما می‌آمد و من مادرش را می‌دیدم. یک روز صریحا به مادر او از فشار اقتصادی که روی من بود گفتم. ناامید بودم. او از من پرسید که «آیا سالم هستی؟»؛ و بعد گفت که تو صد سال دیگر هم نمی‌توانی بدهی‌هایت را بپردازی. او گفت که شوهرش پول‌هایی که از فروش آپارتمانشان به دست آمده بوده، برداشته، به خارج رفته و او را تنها گذاشته او از آن زمان تن‌فروشی می‌کند».

وی می‌گوید همان زمان بود که به او پیشنهاد شد او هم تن‌فروشی کند تا بتواند در جامعه اسرائیل پول لباس و غذای خود را درآورد. او می‌گوید همه این کارها را برای فرزندش انجام می‌دهد.

مشکلات اقتصادی جامعه اسرائیل همچنین موجب شده تا این پدیده رشد بسیار زیادی داشته باشد. آلاین یکی دیگر از زنان فعال در این زمینه است که می‌گوید: «قبلا تعداد فاحشه‌خانه‌های تل‌آویو اندک بود، اما امروز می‌توانم خیابان به خیابان این شهر زنجیره‌ای ممتد از این مکان‌ها را به شما نشان دهم».

او هم در مورد اینکه چطور مجبور به تن‌فروشی شده، می‌گوید: «زندگی من به سختی می‌گذشت و ناگهان دخترم به بیماری نادری مبتلا شد. داروهای او جزو سبد سلامت نبود. مجبور بودم خودم تمام هزینه داروها را بدهم. فقط پول داروها نبود بلکه درمان‌‌های خاص هم هست و بعد می‌بینی که مجبوری نزد پزشک خصوصی بروی و هزینه آن‌ها را شخصا بپردازی. هر روز بیشتر و بیشتر افسرده می‌شدم. حس کردم همه راه‌ها بسته است».

آلاین می‌گوید پس از این بوده که یکی از دوستانش که در این زمینه فعالیت می‌کرده، به وی هم پیشنهاد داده است، و او هم وارد این کار شده است. او یک هفته پس از شروع این کار، یک بار هم دست به خودکشی زده است. وی در این باره می‌گوید: «من بستری شدم، و پس از آنکه دوره خدمات درمانی من به پایان رسید، به من گفته شد که باید نزد روانپزشک بروم. من به کلینیک یک روانپزشک در تل‌آویو رفتم و صراحتا به او گفتم که کارم تن‌فروشی است و با این اوقات بسیار سختی دارم. او به من پیشنهاد داد که در ازای درمان رایگان، با او رابطه جنسی برقرار کنم».

او می‌گوید در طول این سال‌ها بارها سعی کرده این کار را کنار بگذارد، اما نتوانسته است. او که اکنون در کنار تن‌فروشی، یک کار نیمه وقت معمولی هم دارد، در این باره می‌گوید: «الان هم تن‌فروشی می‌کنم و هم کنار آن یک شغل نیمه‌وقت دارم. دارم تلاش می‌کنم که تمامش کنم، اما از لحاظ اقتصادی نمی‌توانم. سال‌ها می‌گذرد و حس می‌کنی که سوخته‌ای».

وی ادامه می‌دهد: «الان هم تن‌فروشی می‌کنم و هم یک کار معمولی نیمه‌وقت دارم، با این حال باز هم پول کافی کسب نمی‌کنم. هر ماه برای تامین مایحتاج اولیه زندگی می‌جنگم».

مشکلات اقتصادی سال‌ها است که در زیر پوست جامعه اسرائیلی پنهان شده و سران رژیم‌صهیونیستی همواره وجود چنین مشکلاتی را انکار می‌کنند. با این وجود چند وقتی است که این غده سر باز کرده و در قالب اعتراضات اجتماعی بروز پیدا کرده است. تنها در چند ماه گذشته بیش از 10 اسرائیلی در اعتراض به مشکلات اقتصادی اقدام به خودسوزی کرده‌اند و حداقل 2 نفر از آن‌ها بر اثر جراحات وارده کشته شده‌اند. علاوه بر این خیابان‌های تل‌آویو بارها صحنه حضور اسرائیلی‌های معترص به وضعیت بد اقتصادی بوده است، که این اعتراضات همواره با سرکوب شدید از سوی نیروهای امنیتی روبرو شده است.

A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , اخبار جدید , عمومي , ,
:: برچسب‌ها: اسرائیل , خودفروشی , زنان , مشکلات , اقتصاد , مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
ن : مهدی محمدی
ت : شنبه 29 مهر 1391
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->