نقد سیاسی _ استراتژیک انیمیشن ماشین ها 2


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود









نظر شما درباره این وبلاگ و مطالب ان چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 122
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 133
بازدید ماه : 4401
بازدید کل : 136371
تعداد مطالب : 327
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1



A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

1.در این انیمیشن سوختی جدید به نام (allinol ) کشف می شود که قرار است جای گذین سوخت نفتی شود. تلاش اتومبیل های اسقاطی (کشورهای خاورمیانه) در جهت بد جلوه دادن این سوخت جدید است و همچنان می خواهند جای گزینی برای نفت یافت نشود و با فروش نفت خویش به قدرتمندی خود در سطح منطقه و وابستگی غرب به نقت ادامه دهند.







2. برنامه ای پخش می شود که در آن یک اتومبیل ایتالیایی (فرانچسکو)به مبارزه طلبی و رجز خوانی می پردازد و کاراکتر اصلی این انیمیشن که یک اتومبیل امریکایی است(مک کوئین) را به مبارزه فرا می خواند. نکته قابل توجه این است که رنگ های سبز و سفید و قرمزی که این اتومبیل ایتالیایی دارد تداعی کننده پرچم ایران است. از ابتدا تا انتهای این انیمیشن هر دو اتومبیل امریکایی و ایتالیایی در حال مبارزه و رجز خوانی هستند که در انتها این اتومبیل امریکایی است که پیروز می شود.

این موضوع به مخاصمات و در گیری های ایران و امریکا اشاره دارد و این که در آخر کار این امریکاست که پیروز خواهد شد.







3.در صحنه ای دیگر از انیمیشن شاهد حضور اتومبیل های امریکایی در ایتالیا هستیم که مورد استقبال شدید اتومبیل های ایتالیایی قرار می گیرند. نکته جالب در ابتدای این صحنه می باشد که پرچم ایتالیا که مجددا تداعی کننده پرچم و کشور ایران است.هدف از این بخش نشان دهنده ی تمایل و استقبال بسیار زیاد مردم ایران از ورود و حضور امریکایی ها در کشورشان است.







4.نکته دیگر اینکه شخص قدرتمندی که بر همه ی این اتومبیل های اسقاطی حکومت می کند و رهبر آنهاست و آنها را تحریک می کند تنها از طریق ودئو کنفرانس با این اتومبیل ها در ارتباط است اما دقیقا نمی توان تشخیص داد که این شخصیت در جامعه سیاسی امروز چه شخصی می تواند باشد.(شاید منظور اشاره دارد به سید حسن نصر الله)







5.اتومبیل های اسقاطی با این که فرسوده هستند اما بسیار ثروتمند هستند.یکی از سران اتومبیل های اسقاطی توانایی حرکت ندارد و مدام توسط یک یدک کش جا به جا می شود.این امر نشان دهنده ی ثروتمند بودن سر دمداران کشورهای نفت خیز است که به طور ظریفی به پادشاه عربستان اشاره دارد که دچار نا توانی جسمی و بیماری است که برای حرکت باید از اطرافیان خود کمک بگیرد.







6.در انتهای این انیمیشن دو اتومبیل امریکایی(مک کوئین و ماتر) تصمیم می گیرند که با این اتومبیل های اسقاطی مبارزه کنند احساس تنهایی می کنند و خود را بی یار و یاور می بینند.اما ناگهان ارتش امریکا و انگلستان وارد میدان شده و ابراز همکاری می نمایند.

این بخش از انیمیشن نیز به مشروعیت بخشیدن حضور دو ارتش امریکا و انگلیس در سایر کشورها در جهت صلح و امنیت جهانی پرداخته است تا ورود این دو ارتش را در سایر کشورها موجب امنیت قلمداد کرده و از این لحاظ به مردم جهان القاء نمایند که فعالیت های این دو ارتش به مصلحت تمام دنیا می باشد.



A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! ***
A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: نقد سیاسی _ استراتژیک انیمیشن ماشین ها 2 , ,
:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : مهدی محمدی
ت : سه شنبه 9 مهر 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');