سوال مهدوی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود









نظر شما درباره این وبلاگ و مطالب ان چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 136
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 147
بازدید ماه : 4415
بازدید کل : 136385
تعداد مطالب : 327
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1



A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

 

امام از کجا وقت ظهور را می فهمد؟

 

اگر گفته می شود که از جانب خداوند به او اطلاع داده می شود معنایش این است که به امام زمان(عج) نیز مانند پیامبران وحی می شود و در نتیجه بین امام زمان (عج) هیچ فرقی با پیغمبران نیست؟

پاسخ این است که اولا از روایات در ابواب مختلف امامت استفاده می شود که امام زمان(عج) با عالم غیب در ارتباط است و در مواقع نیاز حقایق را دریافت می کند و در بعضی از روایات وارد شده که امام صدای مَلک را می شنود ولی او را نمی بیند.

طبق روایات ابوالجارود می گوید که به امام باقر(ع) عرض کردم که از احوالات فرزندت صاحب الامر(عج) مارا خبر ده.

فرمود : شبانگاه از بیمناک ترین مردم باشد لکن صبحگاه از ایمن ترین مردم گردد. برنامه کارش شبانه روز به وی وحی می شود .

عرض کردم به او وحی می شود؟

فرمودند: وحی می شود اما وحی پیغمبری نیست بلکه مانند وحی است که به مریم دختر عمران ، و به مادر موسی (ع) و به زنبور عسل نسبت داده شده است. ای ابوالجارود! قائم آل محمد(عج) از مریم و مادر موسی و زنبور عسل در نزد خداوند گرامی تر است.

به هر حال از این روایات و احادیث استفاده می شود که بر وجود مقدس امام زمان (عج) وحی و الهام می شود لکن فرق بین امام و پیغمبر نیز محفوظ است.  زیرا پیغمبر مشرع است و قوانین شرع به او وحی می شود برخلاف امام که قوانین و مقررات دینی به او وحی نمی شود و فقط در برابر آنها نقش محافظ را داراست.

ثانیا ممکن است گفته شود که پیامبر (ص) از طریق ائمه (ع) به حضرت مهدی خبر داده است ولو حدوث حوادث معینی را از علائم و قرائن فرارسیدن ظهور معرفی نموده و امام زمان(عج) در انتظار ظهور آن علائم است .   مثلا پیامبر (ص) فرمود : وقتی موقع ظهور فرا رسید خداوند پرچم و شمشیر آن حضرت را به صدا در آورده می گوید: ای دوست خدا به پاخیز و دشمنان خدا را به قتل برسان.

یکی از شواهد احتمال دوم این است که روایاتی دلالت دارد بر اینکه برنامه و دستور العمل تمام امامان (ع) مهر کرده از جانب پروردگار عالم به پیامبر اکرم (ع) نازل شده و پیامبر (ص) آن را به امام علی(ع) تحویل داد و امام علی (ع) در زمان خلافت صحیفه خود را گشود و بر طبق آن عمل کرد و بعد آن را به امام حسن (ع) تحویل داد . به همین کیفیت نوبت به هر امامی که رسید مهر نامه خویش گشوده و بر طبق آن عمل کرد .اکنون نیز برنامه کار و دستور العمل امام زمان (عج) در دست مبارکشان می باشد.1

 

تمام احتمالات فوق را می توان متصور بود اما لازم به ذکر است که در بعضی از مکاشفات اولیاء خدا ، خبر ساختن ، امام از طریق ذوالفقار و پرچم بیشتر تاکید شده است.



A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! ***
A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : مهدی محمدی
ت : دو شنبه 28 فروردين 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');