فاطمه زهرا(س)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود









نظر شما درباره این وبلاگ و مطالب ان چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 101
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 4380
بازدید کل : 136350
تعداد مطالب : 327
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1



A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

فاطمه زهرا(س) مصداق عینی «ام العلوم» است
مدرس دانشگاه گفت: حضرت فاطمه زهرا(س)، مصداق عینی «ام العلوم» است.
فاطمه نجاتی یزدی‌نژاد مدرس گروه معارف در دانشگاه فردوسی و آزاد اسلامی در گفت و گو با
پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب اظهارداشت: یکی از کنیه‌های حضرت فاطمه(س) «ام العلوم» است که حکایت از کثرت علم آن حضرت دارد.
وی در ادامه افزود: یکی از القاب حضرت زهرا(س) «مبارکه» است که براساس آموزه‌های دینی در منتهی الآمال (ص176) به کسی اطلاق می‌شود که برکت در علم وف ضل و کمالات و معجزات داشته و اولاد کرام باشد که این خود گواهی بر «ام العلوم» بودن این بانوی بزرگوار است.
وی سخنوری و قدرت ایراد خطبه را از ویژگی‌های اهل بیت(ع) خواند و تأکید کرد: این سخنوری تنها ویژه مردان این خاندان نبود بلکه زنان این طایفه نیز از چنین مهارت و توانایی برخوردار بودند، به طوری که حضرت زهرا(س) با بیانی شیوا در احقاق حق خود و همسرش به ایراد خطبه می‌پرداخت.
این کارشناس فقه و مبانی حقوق اسلامی خطبه فدک را خطبه‌ای مشهور و مورد استدلال دانشمندان شیعه در مباحث امامت خواند و افزود: این خطبه دارای 4 فصل و مقدمه‌ای درباره خداشناسی و نبوت و بیان مهمترین پایه‌های اعتقادی است.
وی فصل اول این خطبه را بیان فلسفه احکام و عمق مسائل و دستورات اسلام و تأکید نسبت به آنها دانست و گفت: تبیین تاریخ اسلام و شیوه‌های تبلیغی پیامبر اکرم(ص) و مواضع امیرالمؤمنین(ع) اظهار شکایت از حق ناشناسی مردم و ستمکاری منافقان نسبت به حضرت زهرا(س) و خاندان پیامبر و غصب فدک و همچنین استمداد گروه انصار و یاران راستین پیامبر(ص) و هشدار به گرفتاری عذاب الهی از دیگر مباحث در این خطبه است.



A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites! ***
A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!

:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
ن : مهدی محمدی
ت : شنبه 26 فروردين 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');